Компресори використовуються досить широко в самих різних сферах діяльності людини: на будівництві, в промисловості, в автомайстерень і для інших потреб, де просто не обійтися без сили стисненого повітря. Особливо широко цей агрегат використовується на СТО. Наприклад, з його допомогою можна фарбувати поверхні, як в малих, так і у великих обсягах використовуючи краскопульт; закручувати і відкручувати болти і гайки приєднавши гайковерт; шліфувати за допомогою шліфувальної машинки різні металеві поверхні після рихтування, шпаклювання та фарбування; або наприклад, використовувати, коли необхідно продути паливну систему автомобіля. Вибираючи компресор для СТО, слід звернути уваги на всі його характеристики в сукупності, а не тільки лише на якусь одну.

 

Компресори

 

Характеристики компресора.


Хоча на ринку представлені найрізноманітніші типи компресорів, найчастіше в автомайстерень використовуються компресори поршневого типу і тому в цій статті йтиметься саме про них.

 

Вибираючи компресор, слід врахувати, який тип робіт на станції технічного обслуговування, він буде виконувати найбільше. Чи будуть підключені одночасно і задіяні відразу кілька пневмоинструментов або тільки якийсь один. Все це важливо врахувати, щоб компресор не працював на межі своїх можливостей і відповідно, міг прослужити якомога довше. Нижче наводяться характеристики компресорів, які допоможуть підібрати потрібний агрегат.

 

Типи поршневих компресорів.


Їх можна розділити на два типи: масляні і сухі (без масляні).

 

Сухі. У сухих компресорах на порушених встановлені пластика - графітові кільця, які не потребують змащення. Хоча ці кільця і ​​досить витривалі до тертя, все ж вони менш довговічні.

 

Безмасляний поршневий компресор Remeza СБ4-F110

 

Масляні. У компресорах масляного типу кільця зроблені з чавуну і змащуються під час роботи методом розбризкування масла. Компресори з цим типом кілець служать, як правило, набагато довше.

 

Компресор Hyundai HYC 4105

 

За типом приводу.


Компресори бувають з прямим (або коаксіальний), ремінним і гвинтовим приводом.

 

Прямий привід. У випадку з прямим приводом, енергія передається безпосередньо від двигуна до коленвалу. Такий привід швидко гріється, досить гучний, а також швидше зношується.

Ремінний привід. У компресорі з ремінним типом приводу, енергія передається за допомогою ременя. Агрегати з таким типом приводу служать довше і продуктивніше, так як такий принцип роботи значно знижує знос рухомих частин, завдяки чому апарат менше гріється і працює значно тихіше. Це особливо важливо, коли компресор постійно задіяний, як у випадку зі станцією технічного обслуговування; коли часто використовується гайковерт, необхідно продувати всілякі вузли, виробляти забарвлення частин автомобіля або здійснювати підкачування коліс. А враховуючи, що роботи проводяться в приміщенні то, на скільки сильно шумить апарат, стає не менш важливим.

Гвинтовий тип. Компресори, з таким типом приводу використовується на виробництвах і вважаються професійними і більш надійними, а втрати продуктивності повітря літрів в хвилину від значення всмоктування і до виходу, знижуються до п'яти відсотків.

 

Компресор FORTE FL 24

 

Продуктивність.


Продуктивність компресора позначається літр в хвилину. І варіюється вона в різних моделях від 100 до 2600 літрів в хвилину. Знаючи продуктивність компресора, а також його робочий тиск, можна підібрати такий апарат, який працював би стабільно і правильно навіть під навантаженням.

 

Як правильно розрахувати, з яким показником робочого тиску необхідний компресор? Тут все просто. Для початку, потрібно знати які і скільки пневмоинструментов працюватимуть від апарату. Після чого потрібно подивитися в паспорт до кожного пневмоінструменту і дізнатися скільки даний інструмент споживає повітря літрів в хвилину при роботі. Якщо необхідно підключити і використовувати одночасно кілька пневмоинструментов, то показники їх споживання необхідно скласти. Якщо ще не були придбані пневмоінструменти, то при покупці слід врахувати їх споживання повітря, щоб не довелося потім викладати пристойну суму і за більш дорогий компресор для їх експлуатації. Якщо ж не розрахувати спожите тиск правильно, то компресор буде працювати безперервно, робочі тиск буде знижуватися, а апарат сильно грітися. Це значно знизить термін служби агрегату.
 

Важливо звернути увагу, що та продуктивність, яка вказана на компресорі, може ввести в оману споживача, так як виробники цього обладнання вказуючи це значення, мають на увазі продуктивність на забір повітря при нульовому тиску в ресивері, але не як на ту, що буде при виході. Тому, що б знати яка продуктивність буде в дійсності на виході, необхідно ту цифру, що вказана на апараті, скоротити на чверть. Так, якщо вказана продуктивність в 400 літрів в хвилину на компресорі, то реально воно складе близько 300 літрів в хвилину при максимальному тиск в 8 атмосфер. При меншому тиску значення продуктивності трохи збільшується. Судячи з цього, слід купувати компресор з запасом продуктивності як мінімум в 25%.

 

Компресор AIRPRESS APS MAXI COMBI DRY 15

 

Робочий тиск.


Тиск, який видає компресор, може підбиратися індивідуально під кожен пневмоінструмент за допомогою регулятора тиску. Максимальна ж тиск може досягати 14 бар (атмосфер), є і ті, які розраховані лише на 2 бари. Автоматика діє так, що досягаючи максимального тиску, компресор відключається, а як тільки тиск падає до мінімального значення, він знову запускається. Важливо відзначити, що робочі тиск пневмоінструменту ненабагато повинна перевищувати мінімальне значення, при якому компресор повинен включитися. В іншому випадки апарат буде працювати на знос. Так якщо мінімальний тиск компресора, наприклад, 6 атмосфер, то бажано що б робочі тиск підключеного інструменту становило 6,1 - 6,5 атмосфер.

 

Обсяг ресивера.


Ресивер це металевий бак, в який закачується повітря, обсяг якого вимірюється в літрах і варіюється від 10 до 500 літрів. Деякі помилково вважають, що чим більше бак (ресивер) тим краще - але це не завжди так. Важливо пам'ятати що чим менше бак, то тим частіше двигун буде запускатися для того що б знову закачати в нього повітря, а якщо ресивер буде занадто великий, то буде потрібно більше часу для його заповнення повітрям, але відпочивати він буде відповідно довше. Дехто примудряється до основного ресивера додати ще один бак, полога що так робота проходити буде швидше, але на жаль швидше буде виходити з ладу електродвигун, який буде працювати на знос і перегріватися.

 

Потужність і кількість циліндрів.


Потужність позначається в кВт і пов'язана з кількістю циліндрів. У компресорі може бути встановлено від одного до чотирьох циліндрів. Чим більше потужність, тим швидше апарат зможе виробити стиснене повітря.

 

Компресор ВКП F ВК120-10-500

 

Комплектуючі.


Особливо хочеться звернути увагу на матеріал фільтру, в разі використання компресора з прямим приводом, на зворотний клапан, а також на застосування систем підготовки повітря.

 

Матеріал фільтра. Якщо говорити про матеріал фільтру з прямим типом приводу, то краще використовувати металевий, так як через сильного нагріву пластикові плавляться і приходить в непридатність.

 

Зворотній клапан. Від нього залежить пропускна здатність компресора, тобто, скільки повітря він буде пропускати за раз - тому його діаметр дуже важливий.

 

Система підготовки повітря. Вона потрібна з кількох причин. У будь-якому компресорі утворюється конденсат через те що атмосферне повітря містить вологу і проходячи через циліндри він нагрівається. А потрапляючи в ресивер повітря охолоджується, утворюючи конденсат. У цьому випадку необхідний фільтр, який очистить повітря від сторонніх домішок і вологи. Це особливо важливо, коли має бути використовувати краскопульт в автомайстерні, який дуже чутливий до якості повітря, що подається. Так само використання рубрикатора і додаткового фільтра дозволяє очистити повітря і подавати його на пневмоінструмент з олійними частинками, які змащують інструмент, продовжуючи термін його служби.

 

Шланг. Важливо використовувати шланг, який має хорошу пропускну здатність, так як це суттєво впливає на роботу пневмоінструменту. Тому набуваючи хороший компресор з високими показниками, не забудьте врахувати і пропускну здатність шланга. Для СТО цілком підійде шланг з восьмим перетином.

 

Робимо висновки.


Отже, компресор необхідний, особливо якщо мова йде про станції технічного обслуговування. Питання в тому, як вибрати такий компресор, який поєднував би в собі всі переваги відразу? Потрібно бути реалістичними так як в будь-якої моделі компресора, яка б ціна на ньому не стояла, будуть свої переваги і недоліки, але враховуючи вищенаведені поради і характеристики, можна максимально підібрати такий апарат, який прослужить гідно довгий час.